Blogg

A7 Print skriver interessante blogginnlegg en gang i uken, og gir deg innsikt i gode løsninger som kan passe deg eller din bedrift.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer når vi skriver blogginnlegg.

ENDRINGER ÅPNER FOR MULIGHETER

ENDRINGER ÅPNER FOR MULIGHETER

Næringslivet har alltid endret seg. Den store forskjellen fra tidligere, er stadig akselering og store endringer i muligheter, behov og kjøpsmønstre. Endringene er så radikale, selv i etablerte markeder, at virksomheter tvinges til å tilpasse seg eller...

les mer

Tidligere bloggposter

BÆREKRAFTIG KOMMUNIKASJON

BÆREKRAFTIG KOMMUNIKASJON

Papirbasert markedsføring er undervurdert - mye på grunn av miljøavtrykket fra 1990-tallet Nødvendige trykksaker som brosjyrer, flygeblad, postkort og visittkort, er effektive verktøy i din kommunikasjon. Trykksakene fremstår også som et bærekraftige...

les mer
Julekort og kalendere

Julekort og kalendere

Få en kick-start på det nye året! Gi dine forretningsforbindelser et julekort de kan samle seg om og en kalender som viser at dere er å regne med i hele 2024. På samme måte som en blomsterhilsen til de som betyr mye for deg, er en mail med blomsterbilde...

les mer
Typografi

Typografi

Skrift fonter er en viktig kommunikator og bør være med i virksomhetens profilmanual. Riktig bruk øker leservennligheten og styrker budskapet til leserne.   4 Gode grunner til å velge gode fonter  Øker gjenkjenning Bedre leservennlighet Forsterker...

les mer
Farger i markedsføring

Farger i markedsføring

Farger er viktig i all kommunikasjon, den lager stemning og forsterker bransjetilknytting, produktgruppe og budskap. De følger også trender og kan med fordel evalueres og endres over tid.   Farger i markedsføring  Riktige farger kan være en...

les mer
FARGESYSTEMER OG FARGEKODER

FARGESYSTEMER OG FARGEKODER

Nye produksjonsmuligheter og plattformer gir muligheter og utfordringer med hensyn til fargestyring. For å få kontroll på fargene er det avgjørende å få en oversikt over mulighetene som finnes og hvilke fargesystemer som er best for din virksomhet.   PMS...

les mer
Logo er bedriftens viktigste identitetsskaper

Logo er bedriftens viktigste identitetsskaper

Den første og viktigste rollen til en logo er identifikasjon. Den er bedriftens førsteinntrykk i markedet og bør signalisere selvtillit og gi umiddelbar gjenkjenning.   Selv om bedriften har en god logo, bør du stadig vurdere om den holder tritt med...

les mer
Bilder er en viktig del av din markedsføring

Bilder er en viktig del av din markedsføring

“Bilder og tekst kan gi dypere læring og større gjennomslagskraft enn tekst alene”. Anette Andresen - Høyskolen Kristiania. Dette understreker viktigheten av bildebruk, også i markedsføring. Det optimale er å presentere bildene slik at publikum assosierer...

les mer
Kalendermonopolets fall

Kalendermonopolets fall

Da Norge forlot Danmark i 1814 fikk alle rett til å si og skrive det de ville, nedfelt i grunnloven. Med mindre man ville trykke en kalender, det trengte man godkjennelse til, helt frem til 1987. Da monopolet ble opprettet var det for almanakker. En almanakk...

les mer