Blogg

A7 Print skriver interessante blogginnlegg en gang i uken, og gir deg innsikt i gode løsninger som kan passe deg eller din bedrift.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer når vi skriver blogginnlegg.

Typografi

Typografi

Skrift fonter er en viktig kommunikator og bør være med i virksomhetens profilmanual. Riktig bruk øker leservennligheten og styrker budskapet til leserne.   4 Gode grunner til å velge gode fonter  Øker gjenkjenning Bedre leservennlighet Forsterker...

les mer

Tidligere bloggposter

Farger i markedsføring

Farger i markedsføring

Farger er viktig i all kommunikasjon, den lager stemning og forsterker bransjetilknytting, produktgruppe og budskap. De følger også trender og kan med fordel evalueres og endres over tid.   Farger i markedsføring  Riktige farger kan være en...

les mer
FARGESYSTEMER OG FARGEKODER

FARGESYSTEMER OG FARGEKODER

Nye produksjonsmuligheter og plattformer gir muligheter og utfordringer med hensyn til fargestyring. For å få kontroll på fargene er det avgjørende å få en oversikt over mulighetene som finnes og hvilke fargesystemer som er best for din virksomhet.   PMS...

les mer
Logo er bedriftens viktigste identitetsskaper

Logo er bedriftens viktigste identitetsskaper

Den første og viktigste rollen til en logo er identifikasjon. Den er bedriftens førsteinntrykk i markedet og bør signalisere selvtillit og gi umiddelbar gjenkjenning.   Selv om bedriften har en god logo, bør du stadig vurdere om den holder tritt med...

les mer
Bilder er en viktig del av din markedsføring

Bilder er en viktig del av din markedsføring

“Bilder og tekst kan gi dypere læring og større gjennomslagskraft enn tekst alene”. Anette Andresen - Høyskolen Kristiania. Dette understreker viktigheten av bildebruk, også i markedsføring. Det optimale er å presentere bildene slik at publikum assosierer...

les mer
Kalendermonopolets fall

Kalendermonopolets fall

Da Norge forlot Danmark i 1814 fikk alle rett til å si og skrive det de ville, nedfelt i grunnloven. Med mindre man ville trykke en kalender, det trengte man godkjennelse til, helt frem til 1987. Da monopolet ble opprettet var det for almanakker. En almanakk...

les mer
Bilfolie på 1 – 2 – 3

Bilfolie på 1 – 2 – 3

Som alt annet i verden er bilfolie enkelt – hvis du kan det.  Her er 3 steg som viser det vesentlige i prosessen.     1 Forberedelser For å lage et design til bilen – trenger vi et riss – eller en tegning av bilen. Det finnes flere databaser med de...

les mer
Bildekor- 5 ting å tenke på for effektiv reklame

Bildekor- 5 ting å tenke på for effektiv reklame

Ønsker du å nå nye kunder i din nærhet - er bilreklame den mest direkte og effektive markedsføring.   1. Design En effektiv bilreklame må være iøynefallende og gi rask informasjon om virksomheten din. Du må likevel finne balansen mellom å være synlig, men...

les mer
Skanning og Digitalisering av dine papiroriginaler

Skanning og Digitalisering av dine papiroriginaler

Gamle og viktige byggtegninger i papir, kan være en utfordring å ta vare på. Med år og bruk vil tegningene gulne, falme, og med tid og stund bli utdatert. Disse kan som regel ikke kastes heller, da de kan være viktig dokumentasjon på senere tidspunkt for...

les mer