Blogg
A7 Print skriver interessante blogginnlegg en gang i uken, og gir deg innsikt i gode løsninger som kan passe deg eller din bedrift.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer når vi skriver blogginnlegg.
ENDRINGER ÅPNER FOR MULIGHETER
Næringslivet har alltid endret seg. Den store forskjellen fra tidligere, er stadig akselering og store endringer i muligheter, behov og kjøpsmønstre. Endringene er så radikale, selv i etablerte markeder, at virksomheter tvinges til å tilpasse seg eller...
Tidligere bloggposter
BÆREKRAFTIG KOMMUNIKASJON
Papirbasert markedsføring er undervurdert - mye på grunn av miljøavtrykket fra 1990-tallet Nødvendige trykksaker som brosjyrer, flygeblad, postkort og visittkort, er effektive verktøy i din kommunikasjon. Trykksakene fremstår også som et bærekraftige...
Julekort og kalendere
Få en kick-start på det nye året! Gi dine forretningsforbindelser et julekort de kan samle seg om og en kalender som viser at dere er å regne med i hele 2024. På samme måte som en blomsterhilsen til de som betyr mye for deg, er en mail med blomsterbilde...
Typografi
Skrift fonter er en viktig kommunikator og bør være med i virksomhetens profilmanual. Riktig bruk øker leservennligheten og styrker budskapet til leserne. 4 Gode grunner til å velge gode fonter Øker gjenkjenning Bedre leservennlighet Forsterker...
Farger i markedsføring
Farger er viktig i all kommunikasjon, den lager stemning og forsterker bransjetilknytting, produktgruppe og budskap. De følger også trender og kan med fordel evalueres og endres over tid. Farger i markedsføring Riktige farger kan være en...
FARGESYSTEMER OG FARGEKODER
Nye produksjonsmuligheter og plattformer gir muligheter og utfordringer med hensyn til fargestyring. For å få kontroll på fargene er det avgjørende å få en oversikt over mulighetene som finnes og hvilke fargesystemer som er best for din virksomhet. PMS...
Logo er bedriftens viktigste identitetsskaper
Den første og viktigste rollen til en logo er identifikasjon. Den er bedriftens førsteinntrykk i markedet og bør signalisere selvtillit og gi umiddelbar gjenkjenning. Selv om bedriften har en god logo, bør du stadig vurdere om den holder tritt med...
Piktogrammer – universell, rask og tydelig kommunikasjon
Et piktogram er en av de enkleste og mest populære formene for datavisualisering som finnes. I tillegg til at dataene dine ser fine ut, kan piktogrammer gjøre dataene dine mer minneverdige.
Bilder er en viktig del av din markedsføring
“Bilder og tekst kan gi dypere læring og større gjennomslagskraft enn tekst alene”. Anette Andresen - Høyskolen Kristiania. Dette understreker viktigheten av bildebruk, også i markedsføring. Det optimale er å presentere bildene slik at publikum assosierer...
Kalendermonopolets fall
Da Norge forlot Danmark i 1814 fikk alle rett til å si og skrive det de ville, nedfelt i grunnloven. Med mindre man ville trykke en kalender, det trengte man godkjennelse til, helt frem til 1987. Da monopolet ble opprettet var det for almanakker. En almanakk...