Ønsker du å nå nye kunder i din nærhet – er bilreklame den mest direkte og effektive markedsføring.  


1. Design
En effektiv bilreklame må være iøynefallende og gi rask informasjon om virksomheten din. Du må likevel finne balansen mellom å være synlig, men ikke forstyrrende. Formen på bilen din kan påvirke designet ditt. En designer vil arbeide for å få dekoren til å føles naturlig på bilen. Sporty biler ser kjempebra ut med dynamiske former og elegante skrifttyper. Med mindre ideen er å være overraskende. En trailer kan for eksempel se fantastiske ut i rosa!

Årets femitrailer! Bildet er lånt fra google, trykk på bildet for å komme til lenken.

 

2. Vær kort
Å bygge gjenkjenning er avgjørende for små og mellomstore bedrifter. Et god bilreklame gjør firmanavnet til det mest fremtredende aspektet av bilreklamenSammen med et slagord og kontaktinfo vil potensielle kunder forstå hvilke bransje dere tilhører og hvordan de kan ta kontaktDet viktigste er å få folk til å huske firmaetTenk helhetlig og kryss markedsføringen på de flater du har tilgjengelig. Har du en god hjemmeside kan en QR kode på bilen være en effektiv måte å sende kundene til din nettside. 

 

Eksempel bildet viser hvor tydelig logoen til Peppes Pizza er. Denne har ikke behov for mer informasjon om hva bedriften kan tilby. Bildet er lånt fra google, trykk på bildet for å komme til lenken.

 

3. Vær tydelig
Hva om firmanavnet ditt ikke tydelig forteller folk hva du gjør? Å promotere navnet på bedriften din er fortsatt førsteprioritet, men det kan være smart med litt mer informasjon. Sørg for at folk forstår  hvem du er og hva du gjør med ord, bilder eller begge deler.

 

Eksempel bildet illustrerer hvor tydelig logoen til Sixt blir når teksten «rent a truck» står i kombinasjon med Primærlogoen. Bildet er lånt fra google, trykk på bildet for å komme til lenken.

 

4. Vær dristig
Design av bilreklame er en perfekt mulighet til å gå stort. Tenk store bokstaver og lyse farger. Jo mer iøynefallende design, jo bedre. Bruk gjerne en farge du ikke ser på veien hver dag. Husk at publikum bare har noen få sekunder til å ta inn budskapetÅpenbart er bra.  Sørg for at firmanavnet og logoen er synlig fra alle vinkler. Bruk også farger som tiltrekker seg oppmerksomhet, gjerne en farge du ikke ser på veien hver dag.

 

Bildet er lånt fra google, trykk på bildet for å komme til lenken.

 

5. Vokt deg for skjulte meldinger
Det er lett å gjøre pinlige design feil i plassering av tekst eller bilder. For å unngå et lignende uhell, analyser du firmanavnet ditt for å se om det er noen bokstavkombinasjoner du må passe på.

 

Bildet er lånt fra google, trykk på bildet for å komme til lenken.