Blogg

A7 Print skriver interessante blogginnlegg en gang i uken, og gir deg innsikt i gode løsninger som kan passe deg eller din bedrift.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer når vi skriver blogginnlegg.

Farger i markedsføring

Farger i markedsføring

Farger er viktig i all kommunikasjon, den lager stemning og forsterker bransjetilknytting, produktgruppe og budskap. De følger også trender og kan med fordel evalueres og endres over tid.   Farger i markedsføring  Riktige farger kan være en...

les mer

Tidligere bloggposter

Pantonefargene for 2021

Pantonefargene for 2021

Fargevalget i markedsføring signaliserer bedriftens identitet, og skaper stemning. For å sikre god gjenkjenning, har selskaper med profilmanual definerte pms-farger (pantone matching system) som gjør at profilen skal være lik på alle plattformer. Noen velger...

les mer
Det første julekortet

Det første julekortet

Julen er tradisjoner med dype røtter. En høytid vi har feiret gjennom alle generasjoner, siden Norge ble offisielt kristnet i 1024. For mange av oss symboliserer julen en tid for samhold, og for å styrke relasjoner Julekort har lenge spilt en sentral rolle ...

les mer
CMYK og RGB, når brukes hva? 

CMYK og RGB, når brukes hva? 

Små fargeforskjeller kan ha stor betydning for identiteten på produktet og varemerket ditt. For at profilfargen du bruker på hjemmesiden skal være den samme som på messeveggen og visittkortene, er det viktig å ha en stabil fargestyring.  Er det viktig å...

les mer
Halo-effekten er viktig for din bedrift nå

Halo-effekten er viktig for din bedrift nå

Førsteinntrykket betyr noe. Mange bedrifter har fått en tynnslitt økonomi, og de ansatte er sliten etter mange måneder med unntakstilstand. Bedriftsledere vet at hjulene må komme ordentlig i gang, men er redde for å utsette seg selv og firmaet for risiko. Da...

les mer
Slik lager du CutContour til print og kutt 

Slik lager du CutContour til print og kutt 

Vi kan med en optisk folieskjærer eller konturskjærer som det også kalles, skjære ut mediet nesten uten begrensninger til form og størrelse. Du får derfor store kreative muligheter som gir din layout et unikt resultat.  For å kunne gjøre dette er det viktig...

les mer
QR-koder  (quick response code)

QR-koder  (quick response code)

Gir det som navnet tilsier, rask respons. Den gir deg også muligheten til å komme i dialog med de som kan være interessert i mer informasjon. Du får du en unik mulighet til å måle hvor effektiv du kommuniserer med publikum. Dermed kan du justere og spisse...

les mer
Branding

Branding

Selv om man er klar over at branding bygges gjennom det man foretar seg i hverdagen, er det tidkrevende å foredle det til en helhet. Det gjelder alt fra den visuelle profilen til kvaliteten på produktene og kundeservicen. Fra utsiden ser utenforstående dette...

les mer
Kunstprint og Reproduksjon

Kunstprint og Reproduksjon

Kvaliteten på det som kommer ut av moderne printere og plottere er en ganske annen enn for bare noen få år siden. Dette, samt det at dagens printere har et mye større spekter av materialer som lar seg printe på, gjør at muligheten for å reprodusere...

les mer
Emballasje

Emballasje

Tidligere var det å lage emballasje som esker og etuier en omfattende prosess. Det medførte ofte høye kostnader med å utvikle selve stanseformen som trengtes og forutsatte nærmest alltid et større opplag. Slik er det heldigvis ikke lenger. Grafiske...

les mer